Hier zijn wij trots op

Onze projectreferenties

  • Nieuwbouw Brede School Dalemplein - Gorinchem
    Nieuwbouw Brede School Dalemplein - Gorinchem

    Het nieuwe gebouw wordt een brede voorziening voor onderwijs en opvang in de wijk: een multifunctioneel gebouw met hoogwaardige faciliteiten voor bijvoorbeeld een buurthuisfunctie en binnen- en buitensport. Het gebouw biedt Gorinchem nog meer de mogelijkheid om een optimale leeromgeving te bieden voor scholieren. De school moet bijdragen aan een optimale huisvesting en leeromgeving en de doorgaande leerlijn.

     

  • Herontwikkeling Greswarenfabriek - Reuver
    Herontwikkeling Greswarenfabriek - Reuver

    De Greswarenfabriek in Reuver is één van de oudste industriële gebouwen in Noord-Limburg. De oudste bouwdelen dateren uit 1880. De gemeente Beesel heeft in 2014 de Greswarenfabriek als industrieel erfgoed op de gemeentelijke monumentenlijst geplaatst met als doel deze te restaureren en als maatschappelijke huisvesting in te zetten. Stichting Onderwijs Midden-Limburg (SOML) zocht een nieuwe locatie voor haar praktijkschool en zo is een mooie match en ontwikkeling van het Grescollege ontstaan.

  • (Ver)nieuwbouw Van Maerlantlyceum - Eindhoven
    (Ver)nieuwbouw Van Maerlantlyceum - Eindhoven

    Het Van Maerlantlyceum in Eindhoven is een havo-, atheneum- en gymnasiumschool voor circa 1.250 leerlingen en is gehuisvest in een Rijksmonument dat dateert uit 1953 en enkele latere uitbreidingen. 

    Door het samenbrengen van de nieuwbouw met de monumentale oudbouw, ontstaat er een gebouw dat bijdraagt aan de ontdekkingsreis voor alle gebruikers en het thema ‘van en met elkaar leren’.

  • Nieuwbouw VMBO-school en taalcentrum Het Element - Amersfoort
    Nieuwbouw VMBO-school en taalcentrum Het Element - Amersfoort

    Het nieuwe gebouw van Het Element dient volledig aan te sluiten op het onderwijsconcept van de school: nu en in de toekomst. Om dit te waarborgen is het gebouw flexibel en zijn gebouwdelen en ruimten multifunctioneel. De nadruk ligt op functionaliteit: alle vierkante meters worden efficiënt en effectief ingezet om het onderwijs zo goed mogelijk te faciliteren. Er zijn geen loze ruimten. Het gebouw biedt de mogelijkheid voor leerlingen om op hun eigen manier te leren. Er is voldoende differentiatie in lesruimten.

  • Nieuwbouw Huygens Lyceum - Eindhoven
    Nieuwbouw Huygens Lyceum - Eindhoven

    Het Huygens Lyceum is een van de drie locaties van het Christiaan Huygens College in Eindhoven en biedt plaats aan havo-, atheneum- en gymnasiumonderwijs. Het huidige karakteristieke gebouw van het Huygensl Lyceum aan de Von Flotowlaan in Eindhoven wordt vervangen door een nieuw eigentijds schoolgebouw waarin de school het onderwijs op een goede manier kan vormgeven.

  • Nieuwbouw fase 3 Dongemond College - Raamsdonksveer
    Nieuwbouw fase 3 Dongemond College - Raamsdonksveer

    Het Dongemond College heeft al twee bestaande onderwijsgebouwen voor VMBO, HAVO en VWO en is nu gestart aan fase 3 met de nieuwbouw van een derde onderwijsgebouw. 

    Het nieuwe lesgebouw vervangt het oude brugklasgebouw en de tijdelijke noodunits. Het Dongemond College wil met deze nieuwbouw een uitdagende en inspirerende leeromgeving creëren, zowel binnen als buiten, die aanzet tot nieuwe inzichten en de onderzoekende kant in kinderen naar boven haalt.

  • Nieuwbouw en renovatie Basisschool De Kraats - Bennekom
    Nieuwbouw en renovatie Basisschool De Kraats - Bennekom

    Het bijzondere gebouw, dat gedeeltelijk meer dan 100 jaar oud is, voldoet na renovatie aan de BENG-eisen en is daardoor duurzaam én toekomstbestendig. Bovendien is bij de renovatie de oude, originele uitstraling van de gevel hersteld.

     

  • Nieuwbouw Cambreur College - Dongen
    Nieuwbouw Cambreur College - Dongen

    Het nieuwe Cambreur College gaat het onderwijs voor mavo, havo en vwo behuizen. De nieuwbouw wordt gerealiseerd achter het huidige hoofdgebouw aan de Monseigneur Schaepmanlaan, dat uiteindelijk wordt gesloopt en plaats maakt voor een schoolplein, park en fietsenstalling. Het nieuwe gebouw zal bestaan uit drie verdiepingen. De onderwijsvleugels bevatten de praktijk- en theorielokalen. De sportafdeling integreert twee bestaande gymzalen die worden gerenoveerd en uitgebreid met een extra zaal. Een gebouwhart tot slot doet dienst als aula, kantine en verbindende schakel. 

  • Renovatie en uitbreiding Tobiasschool - Zeist
    Renovatie en uitbreiding Tobiasschool - Zeist

    De Tobiasschool in Zeist is in 1982 ontstaan vanuit een initiatief binnen de Zeister Vrije School. De Tobiasschool biedt onderwijs aan leerlingen met een extra zorgvraag. De huidige huisvesting die stamt uit 1918, is een gemeentelijk monument en komt in aanmerking voor een totale, levensduurverlengende renovatie, zodat het gebouw weer geschikt is om de komende 40 jaar als schoolgebouw dienst te doen. Ook komt er een uitbreiding van de school door op de zolder van het gebouw extra onderwijsruimten te realiseren.

  • Nieuwbouw Sport- en beleefcampus De Braak - Helmond
    Nieuwbouw Sport- en beleefcampus De Braak - Helmond

    De Braak wordt de sport en (be)leefcampus van Helmond. Een combinatie van onderwijs, gezondheid, breedtesport en topsport in een multifunctioneel, duurzaam en innovatief complex. 

    De Braak wordt meer dan alleen een sportpark, het geeft een sociale impuls aan heel Helmond. Een impuls die het meedoen, het elkaar ontmoeten en een gezonde leefstijl bevordert.

  • Nieuwbouw KPO Kindcentrum De Stappen - Wouw
    Nieuwbouw KPO Kindcentrum De Stappen - Wouw

    KPO De Stappen in Wouw krijgt een nieuw Speel- en Leercentrum. De school biedt onderdak aan verschillende onderwijsvormen en leerlingen, maar werkt volgens één onderwijsconcept.  Het nieuwe gebouw zal het huidige gebouw gaan vervangen maar blijft op de oorspronkelijke locatie aan de Kloosterstraat in Wouw.

  • Nieuwbouw IKC De Wisselaar - Breda
    Nieuwbouw IKC De Wisselaar - Breda

    De ambitie van het schoolbestuur bij dit project was een energiezuinig, toekomstbestendig en flexibel schoolgebouw. Daarnaast was de nadrukkelijke wens om de onderwijsvisie te wijzigen door niet meer te kiezen voor traditionele gesloten klaslokalen. De nieuwe school heeft een open karakter; veel open ruimten die met elkaar in verbinding staan om toekomstgericht onderwijs te kunnen geven. De klaslokalen hebben geen deuren en een beperkt aantal dichte wanden, waardoor er een open leeromgeving is ontstaan. 

Nieuwbouw of renovatieplannen?

Wij staan voor u klaar